Miasto Stoleczne Warszawa

Dziesiątki miejsc na poranne spacery

Warsaw booster’19

opublikowany: środa, 31. lipca 2019 - 15:27, Konrad Klimczak
Warsaw booster’19 Warsaw booster’19

Za nami finał miejskiego programu akceleracyjnego dla start-upów. Jury wyróżniło najciekawsze projekty firm pracujących nad rozwiązaniami z zakresu smart city i zrównoważonego rozwoju. Laureaci jeszcze w tym roku wyjadą na misje gospodarcze wspierające ich dalszy rozwój.


- Program Warsaw booster jest jedną z wielu naszych inicjatyw, wspierających w rozwoju młodych przedsiębiorców – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent stolicy i dodaje – Cieszymy się, że tak wiele kreatywnych zespołów prezentuje produkty i usługi  mogące poprawić jakość życia naszych mieszkańców. To też świetny sposób na budowanie relacji między przedsiębiorcami i urzędem oraz na wsparcie przez miasto innowacyjnych rozwiązań, chociażby przez umożliwienie ich testowania  w przestrzeni miasta.

25 lipca podczas tzw. Demo Day w Centrum Kreatywności Targowa, 14 start-upów zaproponowało nowe rozwiązania, które już dziś lub jutro mogą wpływać na jakość życia mieszkańców i potencjał zrównoważonego miasta. Prezentacje poprzedzone były sesjami z mentorami biznesowymi i ekspertami komunikacji biznesowej oraz konsultacjami z potencjalnymi odbiorcami lub partnerami. Nowością  tej edycji programu był udział przedstawicieli miasta z merytorycznym i konsultacyjnym wsparciem dla projektów, które w przyszłości mogą być realizowane w przestrzeni miasta. 

Spośród prezentujących najwyższe uznanie zdobyła spółka Smart Factor prezentująca rozwiązanie służące zarządzaniu reklamami pojawiającymi się w przestrzeni miejskiej. Najwyższe oceny jury zebrały także pracujący nad farmami wertykalnymi zespół Vertigo oraz firma Ubrania do oddania, która innowacyjny model biznesowy połączyła ze zwiększaniem zaangażowania użytkowników w działalność charytatywną. Każda z wyróżnionych spółek otrzymała voucher finansujący uczestnictwo w zagranicznej misji studyjnej, która pozwoli im przyspieszyć rozwój i poszukać zagranicznych klientów.

Warszawa miastem przyjaznym start-upom

Program akceleracyjny Warsaw booster skupia się przede wszystkim na dwóch aspektach – zwiększaniu kompetencji sprzedażowych uczestników oraz jakości komunikacji rynkowej start-upu. W sumie ze wsparcia skorzystało 14 zespołów, a do końca roku weźmie w nim udział kolejnych  16 firm. Według Startup Heatmap Europe, badania prowadzonego przez European Startup Initiative, w 2018 roku Warszawa przesunęła się aż o 22 pozycje I obecnie zajmuje już 20 miejsce na mapie najbardziej rozpoznawalnych hubów startupowych Europy.

Praca z młodymi przedsiębiorstwami to przyjemnośći potężna odpowiedzialność. Pomagając na wczesnym etapie mamy przecież relatywnie duży wpływ na kierunek rozwoju ich biznesu. Uczestników programu wspieraliśmy więc w budowie historii sukcesu – mówi Adam Liwiński, Prezes Fundacji Seriatim, operatora programu Warsaw booster'19 i dodaje – Na polskim rynku jest wiele spółek, niekoniecznie start-upów, które mają fantastyczne technologie i produkty. Niestety często brakuje im wiedzy i umiejętności potrzebnych do osiągnięcia sukcesu rynkowego. Jednym z jego warunków jest właściwa komunikacja budowanej dla klientów wartości. Programy takie jak Warsaw booster pozwalają zwiększyć m.in. te kompetencje. Osiągnęliśmy to dzięki wsparciu doświadczonych specjalistów i ludzi biznesu.

Trwa już nabór do kolejnej edycji programu. Równocześnie, duża część start-upów, które zakończyły już akcelerację, będzie pracowała nad pilotażowymi wdrożeniami w przestrzeni miejskiej

W nowym naborze dodatkowe wyzwania dla przedsiębiorców przygotowały także przedsiębiorstwa, takie jak Santander Consumer Bank, czy Budimex. Dodatkowo, obszary do współpracy ze start-upami przedstawi również klub Legia Warszawa. Wyzwania publikowane będą kolejno na kanałach społecznościowych programu Warsaw booster’19 oraz na poświęconej mu stronie internetowej www.warsawbooster.pl.

Włączenie się do programu partnerów ze świata biznesu jasno wskazuje, że zaangażowanie miasta jako animatora współpracy na linii start-upy – korporacje buduje realną wartość dodaną – wskazuje Tomasz Kowalczyk, partner w Rebels Valley, który wspiera realizację projektu. – Na całym świecie to właśnie ekosystemy miejskie w największym stopniu wpływają na sukces startupów. Warto tu wspomnieć takie przykłady jak San Francisco, Tel Aviv, ale także Ljubljanę czy Lizbonę.  Zaangażowanie Warszawy we wsparcie merytoryczne startupów oraz gotowość do współpracy z nimi w ramach projektów smart city i zrównoważonego rozwoju kreuje unikalną wartość, z której nasi uczestnicy bez wątpienia będą potrafili skorzystać – dodaje.