Miasto Stoleczne Warszawa

Dziesiątki miejsc na poranne spacery

„Taxi. Sprawdź, zanim wsiądziesz” – pierwsze podsumowanie

opublikowany: piątek, 21. października 2016 - 11:55, Tomasz Demiańczuk
„Taxi. Sprawdź, zanim wsiądziesz” „Taxi. Sprawdź, zanim wsiądziesz”

Plakaty i ulotki kampanii „Taxi. Sprawdź, zanim wsiądziesz” są wciąż obecne na dworcach i w urzędach, jednak można pokusić się o pierwsze podsumowanie działań tegorocznej akcji. Materiały informacyjne dystrybuowane wśród mieszkańców i turystów można liczyć w tysiącach.


Legalne taksówki
Po stołecznych ulicach porusza się blisko 11 200 licencjonowanych taksówek. W Warszawie można jednak również trafić na nielegalnych przewoźników, którzy często próbują naciągnąć swoich klientów.

Dostrzegając ten problem, w trosce o bezpieczeństwo i komfort pasażerów, Urząd m.st. Warszawy po raz kolejny przeprowadził specjalną kampanię informacyjną – „Taxi. Sprawdź, zanim wsiądziesz”. Jej głównym celem było uświadomienie mieszkańcom i turystom, że korzystanie z licencjonowanych taksówek może uchronić przed przykrymi konsekwencjami związanymi z działalnością nieuczciwych przewoźników.

W tym celu na plakatach, ulotkach i spotach kampanii wyeksponowane zostały wszystkie elementy, które wyróżniają legalne taksówki.

Wszystkie licencjonowane warszawskie taksówki muszą posiadać dachowy „kogut” z napisem „TAXI”. Na przedniej szybie pojazdu obowiązkowo znajdować się powinna tabliczka zawierająca hologram wraz z numerem licencji warszawskiego taksówkarza oraz numerem rejestracyjnym samochodu. Dodatkowo na przednich drzwiach powinien znajdować się żółto-czerwony pas z wyraźnym, pięciocyfrowym numerem bocznym oraz herb Warszawy.

We wnętrzu pojazdu w widocznym miejscu musi znajdować się specjalny identyfikator opatrzony hologramem, zdjęciem kierowcy oraz opisany jego imieniem i nazwiskiem a także taksometr wskazujący aktualną taryfę i opłatę. W lewym górnym rogu szyby tylnych, prawych drzwi pojazdu powinna znajdować się tabliczka zawierająca szczegółowy wyciąg z taryfy, jak również informację o możliwości kierowania skarg.

Taksówkarz, po wykonaniu usługi zobowiązany jest wydać paragon fiskalny zawierający m.in. nr boczny i nr rejestracyjny taksówki.

W przypadku podejrzenia, że usługa została wykonana niewłaściwie pasażer może złożyć skargę do Urzędu m.st. Warszawy lub zgłosić ten fakt za pośrednictwem portalu Warszawa 19 115.

Poprzednia edycja kampanii informacyjnej „Taxi. Sprawdź, zanim wsiądziesz” była realizowana w kwietniu 2015 roku.

Tutaj można znaleźć wzory ulotek i plakatu, a także spot promujący kampanię „Taxi. Sprawdź zanim, wsiądziesz”.

Przebieg kampanii
W ramach kampanii „Taxi. Sprawdź, zanim wsiądziesz” na dworcach kolejowych, autobusowych, na Lotnisku Chopina oraz w szeregu warszawskich urzędów wyłożono ponad 15 tysięcy ulotek. Broszury wydano w języku polski, angielskim i rosyjskim. W Biurach Urzędu m.st. Warszawy, a także w stołecznych Urzędach Skarbowych wywieszonych zostało przeszło 650 plakatów.

Wzmocnienie przekazu uzyskano poprze emisję spotów (od 10 do 15 sekund) informacyjnych. Video pojawiło się w dzielnicowych Wydziałach Obsługi Mieszkańców, na dworcach i lotnisku, w Urzędach Skarbowych, a także w pojazdach komunikacji miejskiej.

Informację o kampanii opublikowano również na portalach społecznościowych jak Facebook czy Twitter. Posty zawierające informacje o trwającej akcji miały kilka tysięcy odbiorców.