Miasto Stoleczne Warszawa

Dziesiątki miejsc na poranne spacery

Praga połączona z Centrum Nauki Kopernik

opublikowany: poniedziałek, 12. sierpnia 2013 - 15:47, Rafał Motyl
Tarcza Krystyna przebiła ścianę stacji metra Centrum Nauki Kopernik. Fot. R. Motyl fot. Tarcza Krystyna przebiła ścianę stacji metra Centrum Nauki Kopernik. Fot. R. Motyl

Tarcza Krystyna przebiła ścianę stacji metra Centrum Nauki Kopernik. To koniec pracy dla tej tarczy na budowie centralnego odcinka II linii metra – wydrążony przez nią tunel - pod ul. Targową, praskimi kamienicami i Wisłą – łączy stację przy Dworcu Wileńskim z lewym brzegiem Wisły.


TBM Krystyna bez żadnych problemów przeszła 8-10 m pod dnem królowej polskich rzek. Z prawego brzegu Wisły wystartowała 22 lipca i dziś rano, po wydrążeniu ok. 600 m tunelu pod rzeką oraz odcinka pod bulwarami (tunel pomiędzy stacją Stadion Narodowy a Centrum Nauki Kopernik ma ok. 900 m) rozkruszyła betonową ścianę stacji na lewym brzegu. W ciągu doby przesuwała się o 25-30 m. Tarcza drążąca drugi tunel z Pragi, Elisabetta, minęła ul. Sokolą (jest ok. 226 m za Stadionem Narodowym) i lada dzień wejdzie pod dno rzeki. Na drugim brzegu spodziewana jest na przełomie sierpnia i września.

Równocześnie przesuwają się tarcze wykonujące tunele z drugiej strony czyli od Ronda Daszyńskiego do Centrum Nauki Kopernik. Anna jest już na stacji Nowy Świat – Uniwersytet, a Maria ok. 62 m za stacją Świętokrzyska. Drążenie wszystkich tuneli ma się zakończyć w październiku. Wtedy ponad 6 km tuneli i stacji połączy Wolę i Pragę.