www.obywatel.gov.pl to nowy portal administracji publicznej. Zebrane tam zostały informacje m.in.: o sposobach załatwiania spraw w urzędach – bez podziału na resorty i właściwości, a według zakresu spraw.
Na stronie www.obywatel.gov.pl znajdują się opisy najpopularniejszych usług, jakie administracja świadczy dla obywateli, np.: jak wyrobić dowód osobisty, paszport, prawo jazdy czy Europejską Kartę Ubezpieczenia (EKUZ). Na portalu znajdziemy również informacje ile kosztują kolejne procedury, jakie dokumenty trzeba wypełnić i gdzie należy się zgłosić.
Struktura strony systematyzuje usługi administracji publicznej według typowych zdarzeń życiowych. Wiarygodność opisów (kart) usług została zagwarantowana poprzez współpracę z merytorycznymi pracownikami ministerstw i jednostek podległych. Cechą wyróżniającą stronę jest zrozumiały,prosty język.
Portal www.obywatel.gov.pl to również e-usługi „Historia Pojazdu”, „Bezpieczny Autobus” czy „CEPiK 2.0”.
W kolejnych miesiącach serwis ten będzie rozwijany o kolejne informacje i e-usługi dla obywateli.
System informacji telefonicznej to rozwiązanie dla tych, którzy nie korzystają z Internetu. Dzwoniąc pod 222 500 115, obywatele dowiedzą się, gdzie załatwić swoją sprawę na terenie kraju.