Miasto Stoleczne Warszawa

Dziesiątki miejsc na poranne spacery

Kolejne ulice na Targówku do zmiany

opublikowany: piątek, 20. kwietnia 2018 - 15:44, Konrad Klimczak

Rozpoczyna się przebudowa „obwodnicy” Targówka, wiemy jak będzie w przyszłości wyglądała ulica. L. Kondratowicza, teraz szukamy projektantów ul. Pratulińskiej, Władysława Łokietka, Figara i Codziennej. Metro zmienia Warszawę.


Ogłoszony został przetarg na przygotowanie dokumentacji (projekt budowlany, projekty wykonawcze, decyzje administracyjne) potrzebnej do budowy ulic na Targówku. Plany zakładają przebudowę 2,4 kilometra ulic od Młodzieńczej do Handlowej: Codziennej, Figara, Władysława Łokietka i Pratulińskiej, budowę nowego odcinka drogi od Figara do Władysława Łokietka oraz skrzyżowania ulic Władysława Łokietka/Samarytanka/Krośniewicka. Powstanie ulica jednojezdniowa, z dwoma pasami ruchu po jednym w każdym kierunku, z nowymi chodnikami po obydwu stronach jezdni i drogą rowerową.

To kolejne ulice, które są w pobliżu budowanych stacji II linii metra. Teraz na Targówku budowane są dwie stacje - wykonawca odbuduje „po nowemu” odcinki ulicy M. Ossowskiego, Trockiej, Pratulińskiej, natomiast Zarząd Dróg Miejskich przebuduje M. Ossowskiego, Handlową i Myszkowską (umowa na roboty jest podpisana, remont potrwa do listopada).

Przyszłość to kolejne trzy stacje metra w stronę Bródna – Metro Warszawskie otworzyło już oferty w przetargu na ich budowę. Jedna z nich będzie pod ul. Figara przy skrzyżowaniu z Codzienną i ten rejon przebuduje wykonawca metra a ulic w pobliżu przyszłej stacji dotyczy właśnie ogłoszony przetarg na dokumentację. I dalej mamy dwie stacje na ul. L. Kondratowicza. Przygotowana koncepcja zmian po budowie metra zakłada przekształcenie jej w miejską aleję, będącą osią Bródna, wygodną i przyjazną dla wszystkich mieszkańców. Pozostaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku – będą one jednak znacznie bliżej siebie. Dzięki temu możliwe będzie wygospodarowanie przestrzeni na dodatkową zieleń uliczną (szpalery drzew po obu stronach i między jezdniami, krzewy itd.). Powstaną drogi dla rowerów po obu stronach ulicy, a także szerokie i wygodne chodniki. W zatokach wzdłuż jezdni znajdzie się miejsce do parkowania aut. Zarząd Dróg Miejskich do maja czeka na oferty w przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej.