Miasto Stoleczne Warszawa

Dziesiątki miejsc na poranne spacery

Kamień milowy tramwaju na Zieloną Białołękę

opublikowany: czwartek, 13. września 2018 - 17:15, Konrad Klimczak

To jedno z najważniejszych zadań przed rozpoczęciem każdej dużej inwestycji infrastrukturalnej. Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na kluczowy dokument potrzebny do rozpoczęcia budowy tramwaju na Zieloną Białołękę.


Analiza oddziaływania inwestycji na środowisko i karta informacyjna przedsięwzięcia, to najważniejsze dokumenty jakie musi przygotować każdy inwestor przed tak dużym zadaniem, jakim będzie budowa tramwaju na Zieloną Białołękę. Analiza pozwoli określić jak zbudować linię tramwajową w trosce o ochronę środowiska naturalnego i o komfort mieszkańców z otoczenia nowej trasy. Wykonawca przygotuje dokumenty w ciągu siedmiu miesięcy (3 na kartę i 4 na raport), a to z kolei pozwoli otrzymać decyzję środowiskową, czyli jedno z kluczowych pozwoleń potrzebnych do rozpoczęcie budowy linii tramwajowej

Jaka będzie trasa tramwajowa na Zieloną Białołękę?

Trasa tramwajowa pozwoli mieszkańcom osiedli wschodniej Białołęki szybko dojechać do centrum albo do najbliższej stacji metra – przy dworcu Wileńskim lub planowanej przy Kondratowicza. Tory tramwajowe pobiegną z Bródna na Zieloną Białołękę wzdłuż ulicy Matki Teresy z Kalkuty, Św. Wincentego i Głębockiej. Dalej – wzdłuż planowanej trasy Olszynki Grochowskiej aż do pętli w pobliżu szkoły podstawowej nr 112 przy ul. Zaułek.

Dane na temat planowanej trasy:

  • długość torów: ponad 12 km
  • częstotliwość tramwajów: co ok. 2-3 minuty
  • liczba przystanków: 9 (20 peronów)
  • czas przejazdu do stacji metra przy ul. Kondratowicza: ok. 15 minut
  • czas przejazdu do Dworca Wileńskiego: ok. 30 minut

Terminy i inne zadania

W kwietniu 2018 roku rozpoczęto prace koncepcyjne dotyczące jednego z najbardziej skomplikowanych pod względem inżynieryjnym punktów trasy tramwajowej na Zieloną Białołękę. Zakończenie prac projektowych i przygotowawczych dla całej trasy tramwajowej zaplanowano maksymalnie w ciągu 3 lat. Natomiast prace budowlane zajmą około 2 lata, a po ich zakończeniu ruszy połączenie tramwajowe do centrum Warszawy.