Miasto Stoleczne Warszawa

Dziesiątki miejsc na poranne spacery

II linia metra: tarcza „Anna” już pod ziemią

opublikowany: środa, 4. kwietnia 2012 - 13:21, Robert Trzaska
R. Motyl fot. R. Motyl
Tarcza zjeżdza do tunelu

Pierwsza z tarcz mających drążyć tunele drugiej linii metra znalazła się kilkanaście metrów pod ziemią. To przełomowy moment dla budowy. Wkrótce tarcza „Anna”, a za nią trzy kolejne, rozpocznie pracę nad tunelami, którymi pojadą pociągi podziemnej kolejki.


To największa tarcza, jaka była do tej pory w Polsce używana. Jest to zupełnie nowa metoda budowy, w porównaniu do pierwszej linii metra. Tunel będzie drążony z prędkością 10-15 metrów na dobę. To nieporównywalnie szybciej od technologii, która była stosowana przy budowie pierwszej linii. – zaznaczyła Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Długość centralnego odcinka II linii metra wyniesie 6,1 km. Wzdłuż linii zlokalizowanych będzie siedem stacji – Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska (stacja przesiadkowa między liniami metra), Nowy Świat (najgłębiej położona stacja metra – 6 pięter pod ziemią), Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński. Koszt inwestycji to 4,11 mld zł, przy czym kwota dofinansowania z Unii Europejskiej to ok. 2,9 mld zł.