Miasto Stoleczne Warszawa

Dziesiątki miejsc na poranne spacery

Cała II linia metra

opublikowany: wtorek, 27. marca 2018 - 12:00, Magdalena Łań
Został przetarg na budowę tuneli i dwóch stacji metra na Woli i Bemowie fot. Został przetarg na budowę tuneli i dwóch stacji metra na Woli i Bemowie

Wykonawca kolejnego odcinka II linii metra poszukiwany – 27 marca ogłoszony został przetarg na budowę tuneli i dwóch stacji na Woli i Bemowie. To oznacza, że cała II linia będzie gotowa do 2023 roku.


Szukamy wykonawcy dwóch stacji metra zachodniego odcinka II linii. Metro Warszawskie ogłosiło przetarg na budowę tuneli i stacji roboczo nazywanych „Wola Park” i „Powstańców Śląskich”. To fragment pomiędzy obecnie budowanymi odcinkiem na Woli a końcowym na Bemowie. Pierwsza z tych stacji nich powstanie pod ul. Górczewską w rejonie Białowiejskiej; druga również pod ul. Górczewską - po wschodniej stronie Powstańców Śląskich. To najkrótszy z planowanych odcinków II linii – będzie miał 2 kilometry długości. Oferty można składać do 25 maja 2018 roku, a na prace wykonawca będzie miał 38 miesięcy od podpisania umowy.

- To ostatni przetarg na budowę II linii metra. Budujemy i szukamy już wykonawców na wszystkie odcinki tego najsprawniejszego środka komunikacji – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. – Rozbudowana druga linia znakomicie ułatwi dojazd do centrum miasta mieszkańcom Bemowa, Targówka i Białołęki. Już dziś cieszy się ogromną popularnością, centralnym odcinkiem dziennie jeździ ponad 140 tys. pasażerów.

Cała II linia metra ma być gotowa przed 2023 rokiem – wszystkie odcinki rozbudowywanej linii M2 są w budowie lub toczą się postępowania przetargowe na wybór wykonawcy. Pociągi na odcinku centralnym wożą warszawiaków od trzech lat. Trwa budowa odcinka z trzema stacjami na Pradze-Północ i Targówku – to ok. 3,12 km trasy. Budowane stacje to: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Szwedzkiej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Natomiast w kierunku zachodnim, z Ronda Daszyńskiego powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei ze stacjami: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Obydwie budowy zakończą się w 2019 r.

W lutym tego roku Metro Warszawskie ogłosiło przetarg na wykonawcę ostatniego odcinka II linii metra w prawobrzeżnej Warszawie. Będą to trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z Codzienną; C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i L. Kondratowicza; C21  „Bródno” przy skrzyżowaniu ul. L. Kondratowicza i Rembielińskiej. To ok. 4 km trasy. Wybrany wykonawca wybuduje także podziemną halę torów odstawczych za ostatnią stacją, trzy wentylatornie i tunele (oddzielne dla każdego kierunku jazdy). Będzie miał na to 38 miesięcy od daty podpisania umowy, oferty można składać do 30 marca.

Otwarte zostały natomiast oferty na zaprojektowanie i budowę ostatniego odcinka II linii metra na zachodzie stolicy – na Bemowie, od planowanej stacji Powstańców Śląskich do stacji Techniczno-Postojowej Mory, ok. 4 km trasy. Zgłosiło się dwóch oferentów, zgłoszenia są analizowane. Te trzy stacje to: C03 „Lazurowa” - po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie Lazurowej; stacja C02 „Chrzanów” - w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej; stacja C01 „Połczyńska” - w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej. Za ul. Połczyńską, w sąsiedztwie Instytutu Energetyki, zagospodarowany będzie z kolei teren o powierzchni 26 hektarów. Powstanie tam Stacja Techniczno-Postojowa Mory, z halami postojowymi i serwisowymi, magazynami i zapleczem technicznym II linii metra. wszystkie prace wykonawca będzie miał 50 miesięcy od dnia podpisania umowy.